tisdag 1 mars 2011

Dags för kudden

Bus ocxh lek har dagen bestått av idag, vid tio kom Kerstin och hennes döttrar. Amanda och hennes äldsta lekte så himla bra ihop. För Amanda har ju faktiskt inte så jättemånga tjejkompisar, så det är jättebra att hon träffat en. Hon var så glad i henne. Och mitt mammahjärta ultar extra mycket när jag er hur duktig Amanda är som bryr sig så mycket, och hur lätt hon tyr sig till andra människor, innan de åkt hem hade hon redan suttit i Kerstins knä och fått henne att läsa böcker för henne.
Lillfisen var på ett strålande humör. Han satt och iakktog damerna.
Så det blev bde fia och lunch innan de drog sig hemåt igen.

Nu blir det sängen för mig, för innan elva måste jag ligga i sängen och lampan vara släckt, för nu kan jag inte slarva och sitta uppe till tolv, är ju mer död en levande på morgonen. Inte klokt egentligen, för bara några månader sedan var jag överlycklig om jag fick sova 3 timmar på en gång, DÅ var jag nöjd. Nu är jag en zoombi när jag fått sova ostört i 6 timmar. Ja, en sak är säker, man vänjer sig snabbt.

Imorgon är det bvcträff i gunnebo kyrka. Men först ska jag invänta sotarn, håller tummen för att han vill komma innan tio.

NU blir det sängen....god natt!

Inga kommentarer: